torsdag 31 mars 2011

VUL 6+1

Ja, äntligen! Äntligen kan jag börja tro på att det är sant! Att det faktiskt finns något i livmodern min :)
Igår gjorde vi VUL:et och såg att det fanns något där. En gulesäck och ett, ca 3 mm stort, embryo. Vi fick inte se något hjärta picka. Läkaren sa att graviditeten förmodligen inte var så långt gången som jag trodde. Hon bakåtdaterade oss till 6+1. Vi har fått en ny tid om ca 10 dagar för ett nytt VUL. Det händer ju så otroligt mycket under dagarna som kommer och jag hoppas att vi får se ett tickande hjärta nästa gång!

Läkaren upptäckte också två cystor, stora som två ägg, på min vänstra äggstock. De fanns inte där i maj 2010 när vi påbörjade vår barnlöshetsutredning. Hon trodde att de fem Pergotime-kurerna jag tog under hösten kunde ha bidragit till cystornas uppkomst. De verkar vara godartade och innebär att de bör försvinna av sig själva om en sisådär 2-3 månader? Får i a f se till att hålla koll på de!

Jag tänkte lägga upp ultraljudsbilden på bloggen men jag tror att jag väntar till 8 april då vi gör vårt nästa VUL. Längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar