söndag 27 mars 2011

Blödningar i vecka 7

I fredags märket jag ljusbruna flytningar på toapappret efter att ha kissat. Blev givetvis orolig men tänkte att jag får avvakta och se. Googlade genast på ämnet och blev lite lugnare eftersom det verkar vara ett vanligt "problem" så här tidigt i graviditeten v 6+5.
Jag tänkte avvakta och se om blödningen tilltog men den höll på lite under fredagen för att sedan avta helt igår.
Jag antar och hoppas att det är alla hormonförändringar som orsakar blödningen och att lilla bönan utvecklas som den ska!

På onsdag ska vi på vårt första VUL. Det ska bli så spännande att faktiskt se att något finns i magen! Det känns overkligt eftersom symptomen inte är så påtagliga! Jag tog 6 grav.tester efter den 19:de och alla visar samma - gravid. Mina bröst är jätteömma, det är knappt att jag kan ligga på magen. Jag har lite "växtvärk" i magen. Känns som mensvärk ungefär. Och jag har ont i ryggen. Det är de symptomen jag har, inga andra.

I går berättade vi för mina föräldrar att de ska, om allt går bra, få sitt första barnbarn. Sådan oerhörd lycka! Pappa blev lite tårögd. Mamma, hon skrek rakt ut och fick dricka ett glas vatten för att inte svimma! Vilken nyhet! Och vilken reaktion!

Under veckan som kommer ska H:s föräldrar också få veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar