fredag 1 juli 2011

IT´S A BOY (v 19+0)!!!

Ja, det var några veckor sedan sist! Jag har egentligen ingen ursäkt utan jag får skärpa mig och skriva lite oftare :). Jag märker att det börjar hända saker! Jag kan t.ex. känna bebisens sparkar i magen. Första gången jag kände något så satt jag på bussen på vägen hem när jag kände hur det stramade till straxt nedanför naveln. Rent instinktivt så förflyttades handen till området och då kom första sparken! Gullunge! Med ett stort leende satt jag på bussen och försökte känna efter hela vägen hem. Premiärdatumet var 27 juni! En dag senare kunde blivande pappan uppleva samma fenomen! Vi satt i soffan, efter kvällsmaten, när samma känsla dök upp i magen. Först kände jag att något stramades åt i magen och sedan kom sparken. Den kvällen kunde H avnjuta inte en men två sparkar! :) Åh, vilken glädje!

Idag, 1 juli, var vi på rutinultraljudet. Vi hade bestämt oss för att ta reda på könet innan bebisen anländer. Så vi framförde vårt önskemål om det till barnmorskan och det var inga problem för henne att till 99% konstatera att det visst blir en liten POJKE som föds kring den 25 november! Hon till och med visade lilla snoppen så vi kunde se. Och det gick ju inte att missta det tredje något kortare benet mellan de två andra! :)
För övrigt så såg allt annat jättebra ut! Från topp till tå så att säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar