tisdag 19 april 2011

Blödning igen (8+2)

Ja, blodet kom igen! Igår kväll kände jag att nåt rann till och trosan kändes blöt. In på toan, av med kläderna och med skräcken i kroppen kände jag hur blodet började droppa ner i toalettstolen. Jag fick panik. H fick panik. Men sen kom vi på att sist vi träffade läkaren så såg han en vätskefylld blåsa precis intill livmodern. Han gissade på att den innehöll blod. Minnet av det som sas gjorde oss lite lugnare. Vi la oss för kvällen men hade svårt att somna. Vi resonerade fram och tillbaka och konstaterade att om inte blödningen upphörde under natten så var det nog kört. Jag var uppe flera gånger och jag kände, torkade, analyserade, granskade... Framåt 5-tiden på morgonen somnade jag med en viss insikt om att blödningen hade avstannat. Runt 6-tiden tog vi kontakt med sjukvårdsupplysningen som upplyste om sådant som vi egentligen visste. Sköterskan, som jag pratade med, sa att jag skulle sjukskriva mig direkt, i en vecka, och uppmuntrade mig att inte göra något ansträngande över huvud taget. Så jag gjorde som hon sa. Jag ringde till chefen och berättade om graviditeten och sjukskrev mig. Jag hade gärna väntat till v 12 med att berätta för chefen men nu kunde jag inte det. Efter samtalet med honom ringde jag gynmottagningen och berättade om mina farhågor. Hur skulle jag kunna fira påskhelgen utan att oroa mig? Jag bad att få komma akut för att kolla att allt var ok med fostret. Och det fick vi göra. Så i eftermiddags var vi på vårt tredje VUL. Och allt såg normalt ut! Puh, så skönt!!! Lill*n hade växt och blivit både längre och rundare.
Imorgon ska jag ringa MVC och boka tid för inskrivning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar